zondag 8 mei 2016

Moederdag

Wie me acht jaar geleden had verteld dat ik vandaag met drie boefjes moederdag zou vieren, had ik voor gek verklaard. Maar wat is het fijn om iedere dag weer van onze boefjes te mogen genieten!
De voorbereidingen begonnen twee weken geleden bij de boefjes op school. Enthousiast kwamen ze met hun cadeautjes thuis. Onze oudste boef dacht dat haar broertje nu wel oud genoeg was om hem in haar plannen mee te nemen. Ze nam hem mee naar haar slaapkamer om daar de cadeautjes te verstoppen. Haar broer zag alleen de cadeautjes voor zich, dus toen zijn zus weer naar beneden ging, besloot hij op de geheime plek de cadeautjes alvast uit te pakken. Met een grote lach op zijn gezicht kwam hij naar beneden en riep:"Tada mama, cadeautjes voor jou". Zijn zus kon dit totaal niet waarderen en ik zette mijn pokerface op en stelde dochterlief gerust dat ik echt niets gezien had.
Vandaag was het dan eindelijk zo ver. De boefjes rommelden om 6.00 uur vanmorgen op de kamers en kwamen samen naar onze slaapkamer met de cadeautjes. Wat een spanning op de gezichtjes en wat een verwennerij voor mij. Onze oudste dochter begon keurig met het opzeggen van het geleerde versje en ze haalde daarna de knutselwerkjes tevoorschijn. Een prachtig bloemenschilderij uit eigen hand en twee versierde geurzakjes. De beste cadeautjes die ik me maar kon wensen.


Op mijn verlanglijstje stond al een tijdje een ' Liesje' (roze vaasje) van Hella Duijs. Dochterlief had al weken voorpret, want volgens haar waren deze echt al helemaal uitverkocht en ze konden deze nergens meer vinden. Ze stond dan ook naast mijn bed te springen, toen uit het doosje het Liesje kwam. Hij staat nu prachtig bij mijn andere twee porseleinen items. Ik zie een nieuwe verzameling aankomen.


Manlief "verraste" me nog met nieuwe schoenen. Zouden ze weten dat roze mijn lievelingskleur is ;)


De boefjes gingen samen naar beneden en kwamen terug met een verrukkelijk ontbijt.


Niet alleen de boefjes hadden verrassingen. We besloten op deze warme dag het zwembad op te zetten. Het bad werd uitgevouwen en dochterlief begon driftig met de voetpomp het bad op te blazen. Zoonlief besloot haar te helpen en wist de fietspomp bij opa te staan. 


Na het oppompen moest het bad nog gevuld worden. Tja, de tuinslang is dan natuurlijk het werk van onze brandweerman.


Maar ook ons kleinste boefje vond dit zeer interessant.


Na het vullen kon de waterpret beginnen.



Als afsluiter van de dag hebben we heerlijke asperges gegeten bij opa en oma. We kunnen wel zeggen dat het een top-moederdag was!















Geen opmerkingen:

Een reactie posten