vrijdag 26 februari 2016

Duivelse darm III

Het hoge woord is eruit. Mijn vermoeden werd gisteren bevestigd. Ik blijk de ziekte van Crohn te hebben. Na de uitslag volgde een heleboel informatie en een tas met medicatie. Om te beginnen ben ik gisteren gestart met een zes weken durende kuur Prednison, kalktabletten en ijzertabletten. Er zullen nog verschillende gesprekken volgen om de juiste dosering medicatie te krijgen voor de lange termijn. Mocht je me de komende tijd dus met een voller hoofd zien rondlopen, dan weten jullie alvast dat er geen vierde boefje op komst is :)
Niet alleen ik kreeg met artsen te maken. Dochterlief heeft het thema 'ziek' op school en kreeg deze week bezoek van een huisarts en een operatie-assistent. Zo kreeg ik de onderstaande foto van een hele lieve verpleegster. Ik ben dus in goede handen.


Met medicatie en letten op voeding is er prima mee te leven. Tot groot verdriet moest onder verschrikkelijke omstandigheden een dierbaar iemand afscheid nemen van haar zoon. Het heftigste wat je mee kunt maken. Mijn gedachten gaan dan ook steeds naar ze uit en het plaatst mijn ziekte in een ander perspectief. 








Geen opmerkingen:

Een reactie posten