zondag 17 mei 2015

Retro


Hiep hiep hoera, manlief werd gisteren 40 jaar. We vierden dit met onze lieve familie en vrienden en natuurlijk de boefjes. Manlief vroeg zoals altijd boeken, cd's en dvd's. Hier konden we wel wat mee. De boeken en dvd's werden door dochterlief geregeld. Zelf is ze een groot fan van Dora the Explorer. Haar vader vindt dit echter vreselijk. Dochterlief vertelt ook aan iedereen, dat ze van haar vader nooit Dora mag kijken, omdat hij deze irritant zou vinden. Ze besloot hier fopcadeaus van te maken. Ze zocht al haar boekjes en dvd's van Dora bij elkaar en ze pakte ze één voor één in.


Ik ontfermde me over het onderdeel cd's. Aangezien manlief een respectabele leeftijd bereikte, zocht ik het in de retro-hoek. Online kwam ik een draagbare platenspeler tegen. Manlief luisterde vroeger heel veel naar vinyl platen. Al deze platen bevinden zich nog op de zolder van zijn ouders. Nu kan hij weer al zijn oude platen draaien. Samen met zijn vrienden kon hij zich er gisteravond nog een groot aantal herinneren, vooral Urbanus was destijds een hit. Ze konden nog hele stukken meezingen. Ook alle platen van "Kinderen voor Kinderen" konden weer voor de dag komen.



Twee weken geleden liep ik met het kleinste boefje over de Koningsmarkt en ik deed  een goede vondst. Voor maarliefst twee hele euro's kocht ik een vintage Fisher Price platenspeler. Zo kunnen de boefjes nu zelf ook plaatjes draaien. 
Op naar het volgende feestje. In de maand juni gaan er nog drie bijzondere feestjes plaatsvinden. De beide opa's zijn jarig en worden 80 en 70 jaar en ons kleinste boefje zal dan het eerste kaarsje op haar taart uitblazen.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten