zondag 21 december 2014

Het kerstverhaal, maar dan anders

Vorig jaar maakte dochterlief haar eigen kerststal van een kartonnen doos. Ze miste echter een fonkelende ster en zette er een discobal bij, die de drie wijzen moesten volgen. Dit jaar werden de kerstfiguren van little people van stal gehaald. Nu was het zoonlief, die aan het kerstverhaal een moderne draai gaf. Kinderke Jezus werd per motor naar de stal gebracht.


De drie koningen kwamen niet op kamelen, maar per trein.


En ik denk dat Maria en Jozef hulp konden gebruiken van een superheld of zou Batman de kerststal ook gebruiken als batcave?


Ik kan me nog herinneren, dat mijn broer vroeger van die plastic groene soldaatjes had en hiermee de beelden in de kerststal de stuipen op het lijf joeg. Zoonlief houdt het nu nog netjes.
De afgelopen dagen waren met vier kerstvieringen en een virus, dat inmiddels drie van de vijf gezinsleden te pakken heeft gehad, best hectisch. We gaan nu heerlijk bijkomen en genieten van de kerstvakantie en de bijbehorende feestdagen. De vakantie is voor manlief in Londen begonnen. Hij vertoeft hier met een aantal leerlingen om de musical 'Cats' te bezoeken. De populaire musical zal volgend jaar onder zijn regie op school worden uitgevoerd. Er zullen vast nog prachtige foto's en verhalen volgen over zijn bezoek aan deze stad.

Ik vond de foto van de kerststal die dochterlief vorig jaar had gemaakt.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten