woensdag 7 november 2018

Meidenfeest

November is al een week oud. Deze maand is ieder jaar een enorme feestmaand met drie jarige zussen en twee jarige boefjes. Het feest begon afgelopen zaterdag bij de balletles. Onze oudste boef deed hier een eerste traktatieronde. We knutselden samen van wasknijpers en pomponnen balletdanseressen met wat lekkers vastgeklemd. Vol trots liep ze fluitend de balletzaal binnen.



In de herfstvakantie bracht manlief met de bijna jarigen de uitnodigingen naar de vrienden en vriendinnen. Dochterlief wist al meteen wat ze met haar vriendinnen wilde doen. Na school beginnen met een high tea in plaats van een boterhammenlunch. De uitnodigingen werden dan ook gehaakte kopjes thee, met een theepot waarop de informatie van het feestje te vinden was.


Vanmiddag om 12.15 uur stond ik de meiden op te wachten op het schoolplein. Ik wandelde met acht kwetterende meiden naar huis, terwijl manlief met de kleine boefjes een wedstrijd ging doen. Zij wilden natuurlijk van ons winnen. Met de auto wonnen ze dit met gemak. Zoonlief wist niet of hij zo veel meiden wel aan zou kunnen. Tussen het gegiebel door, ging hij even bij opa en oma op bezoek.
Gisteren haalde ik de boodschappen in huis en haalde ik prachtige cupcakes en donuts op, die speciaal voor deze high tea gemaakt werken. De bakkers mochten zich uitleven met het roze meiden kitsch thema. Bij de kringloop scoorde ik eerder een paar theekopjes met gouden randjes en bloemen. Ook een kennis leende haar bak vol servies aan me uit. Het versieren kon dan ook vanmorgen beginnen.




Na het ophangen van de versieringen en het dekken van de tafel, kon ik aan de slag in de keuken. Naast al deze zoetigheid bakte ik scones en mini-worstenbroodjes, maakte ik gezonde sandwiches, wraps met sla en kipfilet en verder schaaltjes met aardbeien, komkommers, druiven, etc. Er was voor iedereen wat lekkers te vinden. De high tea leek soms een lopend buffet :)



Na het eten gingen de meiden even in de tuin een luchtje scheppen. Ik kreeg hierdoor de gelegenheid om de eettafel weer om te toveren naar een knutseltafel. Bij een high tea hoort een leuk servies. De meiden mochten allemaal een eigen bordje maken met een stiptechniek. Ruim anderhalf uur zijn ze hier geconcentreerd mee bezig geweest.



Het zijn super leuke bordjes geworden, kijk maar:



Na het stippen was het tijd om even los te gaan. De karaokemachine en de discolamp werden aangezet en er kon lustig op los worden gedanst. Daarna volgden er nog een paar spellen om het laatste restje energie er uit te persen. Pingpongvoetbal en bezemhockey, aangezien er verschillende sporten werden afgezegd om naar het feestje te komen.
Tot slot bakte oma weer, heel lief, frietjes met snacks en toen was het echt alweer tijd om naar huis te gaan. Dochterlief is flink verwend door haar vriendinnen en heeft enorm van deze dag genoten. 
Als een blok viel ze vanavond in slaap. Klaar om morgen op school verder te feesten op haar echte dag.








Geen opmerkingen:

Een reactie posten