zaterdag 23 juli 2016

Laatste schooldag

Gisteren konden de boefjes de zomervakantie inluiden. De afgelopen week werd er hard gewerkt aan de cadeautjes voor de juffen. De twee kleinste boefjes konden een dag eerder genieten van de vakantie. Helaas bleef zoonlief toch wat last te hebben van de DKTP-prik en kon hij zijn laatste schooldag zijn cadeautjes niet meer aan de juffen geven. Kleine Pluis ging wel naar school en nam deze zware taak op zich. Voor de juffen van het kinderdagverblijf maakten we potjes met berensnoepjes en de tekst: ' Het schooljaar was-beren gezellig'. De twee boefjes bevinden zich namelijk samen in de groep met de naam 'Wasberen'. Na de zomervakantie gaan ze weer lekker terug naar hun vertrouwde stekje.


Onze oudste boef stond voor een volgende mijlpaal. Voor haar was het een spannende dag en voor mama toch ook wel een emotioneel moment. Ze nam afscheid van haar kleuterperiode. Om half 11 mochten de kleuters uit het raam van groep 2 glijden.



Ze vond het alleen een beetje jammer dat de meester haar bij de hand hield en dat de andere kinderen zelf mochten glijden, omdat ze 'de wond' had. Wat lief dat de meester zo bezorgd was ;) Aan het einde van de glijbaan stond haar kleuterjuf met een prachtig diploma klaar.



Natuurlijk maakten we ook voor haar twee juffen een afscheidscadeautje. Gelukkig hoeft ze maar van één juf afscheid te nemen. De andere kleuterjuf is ook over en gaat gezellig met haar mee naar groep 3-4.


Niet alleen was er het afscheid van de juffen van de boefjes. Ook mijn lieve duo-collega neemt voor een paar maanden afscheid. Ze gaat heerlijk genieten van haar zwangerschapsverlof. Ze heeft de afgelopen tijd zo hard gewerkt in verband met mijn afwezigheid, dat ik dat ook niet onopgemerkt voorbij kon laten gaan. Ik haakte alvast een klein cadeautje voor op de babykamer en gaf haar het boek van Lentezoet cadeau. Het boek kreeg ik van een lieve vriendin en ik ben er zo blij mee, dat ik het ook wel toepasselijk vond voor mijn duo-collega.


Gisteren ging ik op school afscheid nemen van onze groep 3. Twee weken geleden werd ik al enorm verwend met een prachtig versierd kistje met materialen erin: tissues voor de snotneuzen, pleisters voor kleine verdrietjes, mintjes voor een frisse blik, labello voor een stralende lach en nog veel meer. Zo ontzettend lief.



Alsof dat nog niet genoeg was, kreeg ik gisteren nog een heleboel lieve attenties. Echt te veel om op te noemen. 


Ik hoop na de zomervakantie weer aan de slag te kunnen, want ik heb de kinderen en het lesgeven echt gemist. Nu eerst nog even genieten van de zomervakantie met de boefjes. Het begin is gemaakt. We hebben een cake gebakken en Frozen champagne gedronken om te proosten op een heerlijke vakantie. De Frozen champagne bood helaas geen verkoeling :)



















Geen opmerkingen:

Een reactie posten