woensdag 26 augustus 2015

Vakantieklussen

In de vakantie hebben we een heleboel leuke dingen gedaan en gezien. We hebben daarnaast ook een paar klussen gedaan, die nog op het to-do-lijstje stonden, maar waar we tussendoor steeds niet aan toe kwamen. Op de zolder lagen bijvoorbeeld nog de stenen, die aan de klimwand geboord en geschroefd moesten worden. Deze klus nam manlief op zich. Het klimtoestel heeft er weer een nieuwe uitdaging bij.


Nu manlief toch de boor hanteerde, kreeg hij er van mij een klusje bij. Tijdens de jaarlijkse actiedag op onze school bleven er een aantal plakken boomstam over. In plaats van in de vuilcontainer belandde deze bij ons thuis. Op Pinterest kwam ik een leuk idee tegen. Boor er een paar gaten in en ze doen nog uitstekend dienst voor pennen, potloden en ander tekengerei.


Ondertussen boog ik me over het schuur- en schilderwerk. Onze eettafel kon na jaren wel een likje verf gebruiken. De tafel stond er al toen we dit huis kochten en hij bleek in prima staat. Tot op heden hadden we nog niet naar een andere tafel gekeken, maar het formaat was eigenlijk prima voor onze woonkamer en stiekem vond ik de poten ook nog mooi. Helaas werd hij nu al jaren onder een tafellaken verstopt. Met ons kleinste boefje erbij zijn de tafellakens wel een uitdaging geworden, met deze oplossing kan hij er weer minstens 15 jaar tegenaan.


Na vier lagen verf ziet hij er nu zo uit.


Dochterlief was helemaal blij met de tafel en haar nieuwe tekenmaterialen. Ze ging dan ook direct aan de slag. We zijn hier overigens erg fan van de tekenmaterialen van Crayola (potloden die je niet hoeft te slijpen, wonderstiften waarbij de kleuren pas verschijnen, wanneer je er in de kleurboeken mee kleurt (dus geen vlekken op tafel, kleding, en dergelijke).


Omdat ons blog deze zomer twee jaar bestaat en het einde van de vakantie in zicht is, willen we iemand blij maken met ook zo'n houten tekenblok (en nog wat leuke verrassingen). Ben jij een trouwe volger van dit blog en wil je kans maken, laat dan een berichtje achter onder dit verhaal (vergeet niet je naam te vermelden, omdat je anoniem verschijnt). Ik moet nog steeds uitzoeken hoe dit anders kan. Of laat een reactie achter via mail, Facebook of Instagram. De boefjes zullen zaterdag de winnaar bekend maken.









2 opmerkingen:

  1. Hallo Franny.
    Ik ben n enorme trouwe volger van jouw blog. Naast dat het zo lekker wegleest en je verhalen erg herkenbaar zijn, "pik" ik er ook heel wat ideetjes van. Zo hebben onze kids door jouw enthousiaste verhalen bijvoorbeeld al het Nijntje museum en de zandsculpturen bezocht, maar ook n gloednieuwe kapstok met verschillende haakjes gekregen.
    Ga zo door, je inspireert!
    En er zit hier thuis een meisje dat al 5 weken een aftelkalender heeft voor groep 3 die ontzettend blij zou zijn met een potlodenschijf van haar juf!!! ;-)
    Groetjes Kim, mama van Sam.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oké nog 1 poging. Ik heb het al op diverse manieren geprobeerd maar elke keer als ik het typt verdwijnt de tekst.
    Of hebt nu al heel veel reacties van mij. Sorry 😊.
    Wat ik graag wil zeggen, dat ik je mooie blog met veel plezier volg. Dat je mooie uitjes een inspiratie zijn voor die van ons. En ook bedankt voor de handige kadoo tips.
    Hopelijk mogen we nog vele jaren van jou en je mooie gezin genieten.
    Veel liefs Janneke

    BeantwoordenVerwijderen