vrijdag 28 juli 2017

Lübeck dag 1

Gisteren vertrokken we met een volgeladen auto in de richting van Denemarken. Om de reis voor de boefjes niet te lang te maken, hebben we een tussenstop ingelast in de Duitse plaats Lübeck. Manlief vond hier een kindvriendelijk hotel en van daar uit kunnen we op ons gemak deze plaats en de omgeving verkennen. De rit duurde ongeveer vijf uur en een kwartier. De boefjes wisten zich te vermaken met wat films op de achterbank en een lunchstop.
Na het inchecken in het hotel maakten we een kleine ronde in de stad. We vonden al snel een aardig restaurantje, waar we heerlijk konden kleuren en eten. Hierna zochten we snel de bedden op. Het duurde even voordat de boefjes in slaap vielen: met z'n drieën in één bed is wel heel erg gezellig en er moest dus eerst nog flink gekeet worden.

Vanmorgen genoten we van het heerlijke hotelontbijt (we konden zelfs onze eigen wafels bakken) en we gingen op pad. In de stad bezochten we de uitkijktoren over de plaats. Zoonlief meende dat hij vanuit de toren de hele wereld kon zien en zelfs kon zien waar het huis van zijn vriendje is, die hij toch wel een beetje mist.

Nu we een mooi overzicht hadden over de stad, konden we een beetje inschatten waar we naartoe wilden. We besloten eerst een supermarkt te zoeken om daarna te kunnen lunchen in het park. We vonden een mooi plekje aan de rivier. De boefjes zwaaiden driftig naar alle mensen die per boot voorbij kwamen varen. De meesten zwaaiden ook vrolijk terug.

Het weer begon een beetje te veranderen. Tijdens de wandeling in de stad en de picknick in het park konden we nog genieten van de zon. Nu kwam er meer bewolking en zelfs een druppel regen. We besloten met de boefjes naar het veel geprezen Natuurmuseum te gaan. Dit bleek een schot in de roos. Onze twee kleinste boefjes vonden alle fossielen en skeletten van de walvissen best spannend. De overige vissen, bijen en dieren vonden ze prachtig om te zien. Er werden zelfs twee hele bijzondere roofvogels gespot :)

Hebben jullie ooit van deze twee zeldzame exemplaren gehoord?

Morgen zullen we de dag wederom starten met een ontbijt vanuit het hotel. We gaan dan iets meer naar het noorden om de kust hier te bekijken en in het Natuurmuseum zagen we een Playmobil tentoonstelling in de buurt. Hier hebben de boefjes nu al veel zin in. Hopelijk kunnen we jullie hier morgen wat over vertellen.