woensdag 25 november 2015

Sintkriebels

Afgelopen zondag was het zo ver. Sinterklaas kwam aan in ons dorp. Natuurlijk wilden de boefjes een kijkje gaan nemen. Onze boevenzoon wilde het liefst gedragen worden. Kleine pluis zat in de rugdrager (de kindjes zeggen zelf "het bakkie") en ze keek haar ogen uit. Onze oudste dochter voelde zich helaas niet lekker en ze wilde meteen weer naar huis.


 
Gelukkig is ons theemutsje inmiddels weer helemaal opgeknapt.
 
 
Niet alleen buiten in het dorp was er veel te zien. Toen de boefjes de volgende ochtend wakker werden, bleken we 's nachts bezoek te hebben gehad van de Rommelpiet. Volgens manlief heeft hij ook onze zolder onder handen genomen...
 
 
Deze week zijn we begonnen met de voorbereidingen van het pietenkinderfeestje voor dochterlief. Ik nam de raamdecoratie voor mijn rekening, waar stiekem best wat tijd in ging zitten.
 
 
Vanmiddag ging ik met de kleinste boefjes naar het sinterklaasfeest van het kinderdagverblijf. In alle drukte vergat ik mijn fotocamera mee te nemen en ik had mijn mobiel in mijn tas in de klas laten staan. Zoals verwacht bleef onze stoere kerel het liefst bij mij in de buurt. Ons kleinste boefje wist zich steeds verder in de richting van het podium te wurmen en ze struinde de vloer af naar strooigoed. Wanneer er een Piet in haar buurt kwam, zocht ze me toch snel weer op als een Pietje Paniek. Gelukkig volgen er komend weekend nog ontmoetingen met Sint en Piet en zal ik mijn camera gereed houden.

 
 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten