zondag 10 mei 2015

Boevenliefde

Wat ben ik vandaag door de boefjes flink verwend. Dochterlief had voor de ochtend een planning gemaakt. De hele week gaf ze aan dat ik tot half 10 mocht uitslapen. Ze zou voor mij een ontbijtje maken en de cadeautjes werden bij opa en oma verstopt. Vorige week vroeg ze me een verlanglijstje te maken voor moederdag. En zo lagen de boefjes vanmorgen met de cadeautjes om half 8 in ons bed (half 10 hebben we bijna gered :) We begonnen met het opzeggen van het versje, dat ze op school had geleerd.


Daarna mocht ik de zelfgemaakte cadeautjes uitpakken. De twee kleinste boefjes hadden een tasje geverfd met de tekst: "voor onze fanTAStische mama". Dochterlief had een tissuedoos gemaakt: "van je kleine snotneus".


Al enige tijd stond een statief voor mijn camera op het verlanglijstje en vanmorgen wisten manlief en de boefjes me hiermee te verrassen. Hij is echt geweldig! Helaas had ik vandaag nog niet zoveel tijd om hem te gebruiken, maar de eerste mooie foto's staan erop. Nu nog drie stilzittende kinderen voor nog scherpere foto's (misschien iets voor het verlanglijstje van volgend jaar).


Na het uitpakken van al het moois ging dochterlief naar beneden en voor haar eerste zelfgemaakte ontbijt op bed. Manlief moest wel even helpen met het kokende water voor de thee, maar de broodjes werden zelf gesmeerd en belegd (heerlijk met gestampte muisjes). Enorm trots kwam ze het bord boven aanbieden en het smaakte heerlijk.


In de middag brachten we bezoekjes aan de beide oma's. Er werd in de tuin gespeeld en de tante en oom van de boefjes kwamen langs. Zij waren in de meivakantie naar Zuid-Afrika geweest en ze hadden voor de boefjes geweldige knuffeldieren meegenomen. De knuffels werden in fietsmandjes gedaan en rondgereden. De olifant van zoonlief kon zelfs al helemaal alleen van de glijbaan. Nu liggen de dieren naast de boefjes in bed. 
Tijdens de afgelopen jaren is er op moederdag een traditie ontstaan. Op deze dag eten we bij opa en oma de eerste asperges. Ze waren weer heerlijk! Dank je wel, opa en oma.


Na al dat lekkers was het tijd om de boefjes naar bed te brengen. De vakantie zit er alweer op, maar wat hebben we weer leuke dingen gedaan. Veel was al op dit blog te lezen, maar we hebben ook onze zomervakantie naar Italië geboekt, uitnodigingen van een feestje voor manlief gemaakt en verstuurd en genoten van de nieuwe kunsten van ons kleinste boefje. Helaas was er ook een verdrietig moment bij het afscheid nemen van een lieve oom, die veel te vroeg overleed. 
Zoonlief zit midden in de peuterpuberteit en regelmatig hoorden we zinnen als: "Zelluf doen", "ik  aan de beurt", "ik ook", etc. Wanneer hij het bij zijn zus niet voor elkaar kreeg met deze zinnen, zette hij het op een gillen.


Er werden aardig wat conflicten tussen broer en zus opgelost. Het maakt meteen duidelijk, dat het hier echt niet altijd pais en vree is. Mijn vader vroeg vroeger altijd voor vaderdag één dag geen ruzie, ik denk dat deze in de toekomst vast ook op mijn lijstje komt te staan.








Geen opmerkingen:

Een reactie posten