donderdag 11 juli 2019

Vakantie!!

Vorige week sloten we het schooljaar af met de verjaardag van Pluis op school. Ze wist al precies welke liedjes er gezongen moesten worden door de juf en haar klasgenoten. Er werd geen stap in het verjaardagsritueel overgeslagen. Ze kwam met haar beer gespannen op school, maar toen het feestje begon, was ze alle spanning kwijt en genoot ze met volle teugen.






Het warme weer vroeg om een 'verkoelende' traktatie. De hele week werden er al verschillende ijsjes getrakteerd. Ook Pluis trakteerde ijsjes, maar dan net even anders.


Na het feestje racete ik naar mijn eigen school om kennis te maken met mijn nieuwe groep. Na vijf jaar juf te zijn geweest van groep 3, ga ik volgend schooljaar weer terug naar de kleutergroep. Op de laatste schooldag werd ik enorm verwend door de kinderen van mijn klas.


Ook voor de boefjes zat het schooljaar erop. Om de vakantie in te luiden gingen we, net als vorig jaar,  na het avondeten een ijsje halen bij de ijssalon in het dorp. De boefjes gingen daarna snel in bad en naar bed, want op zaterdag stond het kinderfeestje van Pluis nog op de planning. Zoonlief had ook nog een feestje van een klasgenoot en moest hierdoor het partijtje van zijn zusje missen.


Om 14.00 uur kwamen de vriendjes en vriendinnetjes van Pluis. Ook hier had Pluis al helemaal voor ogen, hoe het feestje moest verlopen. Ze had immers al een paar keer de kinderfeestjes van zus- en broerlief meegemaakt. Er werd geproost met ranja uit de fontein, cake werd versierd en de cadeautjes werden verstopt, zodat de jarige ze moest zoeken.




We troffen het met het weer en er konden buiten spelletjes gedaan worden. Zo werd er koek behappen, verstoppertje gedaan, snoephaaitje gehapt, ballonnen doorgegeven en volgens de kinderen het hoogtepunt: oudste zus met waterballonnen bekogeld. We hadden bedacht een tekening te maken op de muur, waar ze op moesten richten, maar zuslief trok haar badpak aan en wilde graag het doelwit zijn. 





In de laatste schoolweek ging ik op school op zoek naar de poppenkast. Helaas bleek deze enige tijd geleden al in de container te zijn beland. Gelukkig hielp een collega van manlief ons uit de brand en wist nog een poppenkast te regelen. Twee leerlingen van manlief speelden voor de kinderen een voorstelling. Er werd aandachtig geluisterd en vooral ook hard gelachen.


We eindigden de middag met frietjes en knakworsten op tafel.


Het feestje liep een beetje uit en we brachten de kinderen drie kwartier later naar huis dan gepland. Aangezien iedereen vakantie had, vonden de ouders het geen probleem. Ze hadden ook zoveel lol samen. De slingers mochten nog even blijven hangen, omdat voor ons nu officieel de vakantie begonnen was.

Maandag ben ik met de boefjes eerst gaan shoppen voor de vakantie naar Noorwegen. We haalden bergschoenen (geen overbodige luxe daar) en slaapzakken. We besloten samen te lunchen in het nieuwe Frenchcafé in de stad. De kinderen aten unicorn pancakes en ik at een heerlijke Griekse yoghurt. Er werd flink geglunderd, toen het eten op tafel verscheen.






Tot slot liepen we naar de TumTum om een schaaltje snoep te vullen voor de reis en de vakantie. Wat een keuze. Er werd druk overlegd over de snoepkeuze.


Dinsdag werd er thuis gerommeld en vooral opgeruimd. Pluis genoot van haar pyjamadag en de oudste boefjes hielpen bij opa en oma. Helaas vonden ze mijn klusjes minder interessant, dan die van opa en oma. Uiteindelijk kon ik de berging alleen opruimen.

Woensdag ging ik een dagje werken op school. Samen met mijn twee collega's van volgend schooljaar maakten we nieuwe roosters, planningen en noem maar op. De boefjes gingen een ochtend met me mee en wisten zich prima buiten, in de speelzaal en in de klas te vermaken. Om 14.00 uur kwam manlief met de vriendjes van onze twee jongste boefjes om samen naar het openluchttheater te gaan voor de voorstelling: 'De club van lelijke kinderen'. Echt een voorstelling voor onze boefjes ;)


's Avonds mochten we bij de vriendjes aansluiten voor het eten en mocht zoonlief voor het eerst bij zijn vriend logeren. De meisjes besloten om er thuis samen ook een logeerpartijtje van te maken. De vriendjes sliepen om 22.00 uur en waren vanmorgen om 7.00 uur wakker. Geen slechte score voor zoonlief, aangezien hij bij ons om 5.30 uur vaak naast het bed staat. Hij was nog erg moe, toen we hem voor de lunch gingen ophalen. Hij heeft na de lunch nog wel even een dutje gedaan op de bank en zijn kleine zusje deed gezellig mee. Zoonlief werd wakker gemaakt, toen er een vriendje voor hem en een vriendinnetje voor onze oudste boef kwamen spelen. Eindelijk konden de moeders ook weer eens gezellig bijkletsen, want dat was veel te lang geleden. Gelukkig hebben we volgend jaar een zelfde dag vrij (om de week) en komen de vriendjes ook weer bij elkaar in de klas.
Morgen krijgen we in de middag bezoek van mijn zusje met mijn neefje en dan moet ik toch echt eens gaan beginnen met het inpakken van de vakantiespullen.

















Geen opmerkingen:

Een reactie posten