woensdag 22 juli 2015

Regenbogen

Ik had dit deze blogpost al eerder willen schrijven, maar steeds kwam er iets tussen. Voor de verjaardag van ons kleinste boefje maakte ik deze regenboogtaart.


Ik vond het recept en een filmpje op deze site (klik). Je maakt eerst beslag voor een cake. Je verdeelt het beslag over 5 bakjes. Met een heel klein beetje kleurstof geef je kleur aan het beslag. De vijf verschillende lagen gaan apart in de oven. Nadat ze zijn afgekoeld, maak je botercrème en ga je de taart opbouwen. Je stapelt de cakes op elkaar met steeds een laag botercrème ertussen. Tot slot smeer je de hele taart in met botercrème en kun je hem nog versieren met gekleurde spikkels of wat dan ook. Ik koos ervoor om hem wit te laten en de flamingo's erop te zetten (met dank aan de Playmobil van onze oudste dochter) en een kleine vlaggenslinger. De verrassing komt, wanneer je de taart aansnijdt en je de verschillende gekleurde lagen als een regenboog tevoorschijn ziet komen. 
De boefjes haalden gisteren de verf uit de kast en ging ook aan de slag met alle verschillende kleuren. Dochterlief tekent het liefst regenbogen in alle soorten en maten.


Ze kan hier een tijd lang geduldig mee bezig zijn. Haar broer kreeg een mooie regenboog en mocht hier zelf wat aan toevoegen. Zoonlief heeft binnen twee minuten zijn schilderij klaar.


Uiteindelijk kreeg ik een prachtig portret van mezelf achter de kinderwagen met ons kleinste boefje erin. 






Geen opmerkingen:

Een reactie posten