vrijdag 15 januari 2016

It's my birthday

Gisteren telde ik er op de kalender weer een jaartje bij. Ik denk dat ons oudste boefje het veel spannender vond dan ik. Ze wist al precies welke kleding ze op mijn verjaardag aan ging trekken en ze hing deze de avond ervoor al klaar. Met manlief was ze maandag na school op pad geweest voor mijn verjaardagscadeau. Manlief probeerde tevergeefs duidelijk te maken, dat het een verrassing voor mij zou moeten blijven. Ze hield het vol tot diezelfde avond bij het avondeten. De afgelopen drie dagen moest ik even toneelspelen en al haar versprekingen en gedeelde geheimen stilhouden.
Gisterochtend om half zes stond het eerste boefje al aan ons bed, snel gevolgd door het tweede boefje. Zoonlief besloot zijn grote zus wakker te maken om de cadeautjes te geven. Volgens zoonlief was niet alleen ik jarig, maar hijzelf ook. Hij besloot dan ook zijn eigen geknutselde werk van het kinderdagverblijf open te maken. De boefjes zijn op school flink in de weer geweest met verf, plak, scharen en stiften.


Manlief en onze oudste boef hadden samen ook een bonnenboekje gemaakt. In het boekje zaten kaarten, die ik gedurende het jaar éénmalig kan inzetten. Samen hadden ze de grootste lol gehad om grappige bonnetjes te bedenken. Ook de kaart dat dochterlief haar kamer zal opruimen kwam ter sprake. Ik vond dit een topcadeau. Eigenlijk vond ze dat ik die kaart niet meer kon inzetten, omdat ze maandag met hulp van haar vader de kamer al had opgeruimd.


Na het ochtendritueel om iedereen weer op tijd op de juiste school te krijgen, werd ik in de klas ook nog flink verwend. Mijn lieve collega had slingers met de kinderen gemaakt en opgehangen, de vlag hing uit voor ons lokaal en de kinderen hadden allemaal een tekening gemaakt.
Ik haalde de boefjes op tijd van het kinderdagverblijf, want volgens dochterlief mocht ik niet heel laat thuis komen voor het grote cadeau. Al een paar dagen was ze van mening dat we op mijn verjaardag toch wel frietjes van de grote gele M konden halen. Ze vond het anders ook niet eerlijk dat we alleen naar de gele M gingen op de terugweg van vakantie. Aangezien het een ' gewone' werkdag was, reed ik met de kleinste boefjes door de Mc Drive. De boefjes hebben er enorm van gesmuld en de plastic prulbrillen waren een groot succes.


Bij thuiskomst stond mijn cadeau helemaal geïnstalleerd op het aanrecht. Al enkele jaren stond hij op mijn verlanglijstje.....


Hoera, een Quooker (even voor mijn vader, een kraan waar kokend water uitkomt en ja hij is kidsproof :). Daar ga ik de komende jaren héél veel plezier van hebben, dank je wel boeven!









Geen opmerkingen:

Een reactie posten