zondag 11 mei 2014

Vakantieprojecten

Wat heerlijk om de laatste vakantiedag af te sluiten met moederdag. Ik werd door de boefjes flink verwend. Dochterlief had een kaart gemaakt met daarin haar eerste versje. Ondanks de twee weken vakantie kon ze hem nog prima voordragen.
 
 
Ook onze zoon had zich op het kinderdagverblijf uitgeleefd op zijn cadeau. Hij beschilderde een kledinghanger, die door de leidsters voorzien werd van spijkers. Zijn gemaakte pastaketting kon nu mooi aan de nieuwe sieradenhanger hangen.

 
Al enige tijd stonden er buiten twee bloembakken te wachten om gevuld te worden. Vorige week werd er een boswandeling gemaakt en werden de bloembakken voorzien van dennenappels, die gevonden werden in het bos. Gisteren gingen opa, vader en dochter naar het tuincentrum om enkele planten te halen om de bloembakken toch wat kleurrijker te maken.
 

Helaas was het de afgelopen dagen niet zo'n geweldig weer. De boefjes konden zich eergisteren nog een middagje uitleven in een indoorspeeltuin.



Vlak voor de vakantie had ik voor mezelf nog wat projecten in gedachten. Ik kocht nieuwe wol en haaknaalden voor een sprei (de andere is nu bijna af, nog een paar draden wegwerken) en de Flow om inspiratie op te doen :) Ik begon fanatiek aan een jurk voor dochterlief. Uiteindelijk is er van deze projecten nog niet veel terecht gekomen. Helaas ben ik niet zo scherp meer...... Ik maakte een fout bij de jurk en kon opnieuw aan het achterpand beginnen, ook bij de sprei kon ik voor de derde maal opnieuw beginnen (eerst een te dunne naald gebruikt, toen een steek te weinig opgezet i.p.v. 241 waren het er 240) Hopelijk is driemaal scheepsrecht. De Flow heb ik alleen nog maar vluchtig doorgebladerd.




Gelukkig zijn niet alle projecten blijven liggen. De slaapkamers van de boefjes zijn af en inmiddels slapen ze heerlijk in hun nieuwe stekjes. De komende tijd zullen er nog wat klusjes van de lijst afgewerkt moeten worden. Morgen begint het normale leven weer. Wie weet komen er over twee weken wat meer projecten af tijdens mijn zwangerschapsverlof.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten